شرایط دریافت ویزای تحصیلی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

به عبارت ساده، ویزا یک سند مسافرتی رسمی است. ویزا معمولاً به‌صورت مهر یا لیبل در گذرنامه چسبانده می‌شود و به متقاضی اجازه می‌دهد تا قانونی از کشور خارج شود. ویزا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای توریستی از انواع ویزا است.

انواع ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی خود به دو بخش ویزای دانش‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم‌بندی می‌شود. متقاضی اخذ ویزای تحصیلی بیشتر برای ویزای تحصیلی انگلستان و ویزای تحصیلی آلمان اقدام می کنند و متقاضی پذیرش آلمان و کشور انگلستان برای ویزای تحصیلی هستند. البته باید به بسیاری از موارد نظیر هزینه زندگی در آلمان، شیوه اقامت و شرایط حاکم بر کشور مورد نظر نیز توجه شود تا در برنامه ریزی های آتی و موفقیت های تحصیلی تاثیر مناسبی داشته باشد.

ویزای تحصیلی آلمان

مثلا در کشور آلمان، دانشجو تا زمانی که در یکی از دوره‌های تحصیلی کشور آلمان پذیرش نشده، نمی‌تواند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آلمان کند. پذیرش و یا عدم پذیرش درخواست دانشجو به عوامل متعددی ازجمله ملیت متقاضی، کشور مقصد، دانشگاه درخواستی، مقطع تحصیلی و غیره بستگی دارد.

تحصیل در خارج از کشور نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. همیشه به دانشجویان توصیه می‌شود که روند پذیرش در آلمان یا درخواست خود را با در نظر گرفتن مهلت دانشگاه برنامه‌ریزی کنند. متقاضیان مطابق با نیاز دانشگاه باید در آزمون‌های واجد شرایط بودن زبان انگلیسی حضور یابند و همچنین برای پردازش صحیح برنامه خود مدارک لازم را تهیه کنند.
بر اساس همین موارد ذکر شده در بالا ویزای تحصلی در دودسته ویزای تحصیلی مدت زمان برنامه و ویزای تحصیلی بر اساس نوع برنامه دانشجو تقسیم بندی می گردد.

طبقه بندی ویزای تحصیلی

در ویزای تحصیلی بر اساس مدت زمانه برنامه ریزی شده: بسته به مدت تصدی برنامه‌ای که متقاضی قصد انجام آن را دارد، کشورها اغلب ویزای تحصیلی را به ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت یا ویزای تحصیلی بلندمدت تقسیم می‌کنند. اغلب ویزای تحصیلی آلمان، کوتاه‌مدت و به دانشجویانی داده می‌شود که قصد دارند دوره کوتاه زبان یا دوره گواهینامه دیپلم را بگذرانند و کل مدت‌زمان آن اغلب به ۹۰ روز (۳ ماه) محدود می‌شود.

در ویزای تحصیلی بر اساس نوع برنامه دانشجو: صرف‌نظر از مدت دوره، برخی کشورها ویزای دانشجویی را بر اساس نوع دانشجو طبقه‌بندی می‌کنند. این نوع می‌تواند سطح مدرک مورد استفاده برای (کارشناسی، کارشناسی‌ارشد یا دکترا)، تبادل دانشجو یا دانشجوی متقاضی یک دوره حرفه‌ای یا دیپلم باشد. به‌طورکلی، ازآنجاکه این ویزاها به نوع آن نیز بستگی دارد، دانشجو باید بر اساس آن اقدام به پذیرش آلمان و یا اخذ ویزای تحصیلی انگلستان کند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *در حال بارگیری کپچا ...